Referenties

Onderstaand vindt u een aantal links naar interesante websites:

SMS bericht ontvangen van Nederlands gezin:

Nou het huis is van binnen nog mooier dan de tuin 🙂 Super die jacuzzi! We zijn erg tevreden!

SMS bericht ontvangen van 2 gezinnen uit Nederland:

Lian, het is hier GEWELDIG! Wat een prachtig huis en Marek is een schat. Jongens zijn al op de slee. Moeder zo in de jacuzzi!

3 gezinnen uit Nederland: 6 volwassenen en 5 kinderen:

Wij mochten eind augustus begin september een heerlijk weekje in Przesieka verblijven. Wat hebben we genoten van het huis en de omgeving. Natuurlijk zijn we naar de watervallen gewandeld en hebben we heerlijk geschommeld in de grote schommelstoel in de tuin. Rond de houten tafel konden we fijne gesprekken voeren en dat terwijl de kinderen zich prima amuseerden in de tuin. Elke dag hebben we genoten van de jacuzzi met het uitzicht op de bergen. In de omgeving zijn er diverse dingen te doen, rodelen, maar ook hebben we een miniatuurstadje bezocht met erg mooie gebouwen en een Duits sprekende gids. Zelf vonden we dit kleine parkje mooier als Madurodam. Een zeer Poolse ervaring troffen we bij een klein circus, en het western stadje dat we hebben bezocht. Juist door hun werkwijze vonden wij, maar vooral de kinderen het leuk. Misschien gaan we ooit nog eens lekker genieten in de winter van dit mooie huis. Eens kijken hoe het er dan is!

3 gezinnen uit Nederland: 6 volwassenen, 3 jongens van 12, 10 en 4 jaar, 4 meisjes van 8, 6, 5 en 4 jaar:

Samen met twee andere gezinnen waren wij in juli 2009 een week in Polen. De afstand van 850 km was goed te rijden (circa 8,5 uur). Dit huis is een echte aanrader als je van luxe en van natuur houdt en zeker nog voor herhaling vatbaar. Het staat op een prachtige plek met een mooi uitzicht. De ruimte in huis is ruim en we hadden per gezin een badkamer. De jacuzzi was voor de kinderen een mooie vervanging voor een zwembad. Iedere dag na het avondeten hebben de kinderen in de jacuzzi gezeten en soms wel twee keer op één dag. Verder was alles in huis aanwezig en het was er schoon, netjes en dezelfde luxe als thuis. Je hoeft niet af te wassen in je vakantie. Wat wij ook heel prettig vonden was dat de bedden al van schoon beddengoed waren voorzien en dat we dat ook niet allemaal mee hoefden te slepen. Het scheelt nogal wat ruimte in de koffer. Het winkeltje 50 meter verderop heeft lekkere verse broodjes voor een goed ontbijt en we konden er eigenlijk alles wel krijgen. De taal is wel moeilijk, maar meestal kon je prima met Duits terecht en anders met handen en voeten. Er is een grote barbecue aanwezig in het huisje, ideaal met mooi weer. Maar omdat uiteten daar toch heel goedkoop is, hebben we slechts één keer de barbecue aangestoken. We hadden mooi weer en hebben veel gewandeld. De watervallen waren prachtig en naar de Ruïne was ook een mooie wandeltocht. Rodelen vonden de kinderen helemaal geweldig. De kinderen hebben genoten van een weekje Polen en wij ook!

Gezin uit Nederland: 2 volwassenen, 2 jongens van 9 en 11 jaar:

We hebben echt een vet leuke wintersportvakantie gehad. Vooraf vroegen we ons nog wel af wat we zouden kunnen verwachten in Polen, want je hoort niet zo vaak dat mensen daar op wintersport vakantie gaan. De natuur was er heel mooi. Toen gingen we skiën. Best een beetje spannend want we waren al een paar jaar niet meer geweest. Aga gaf ons les en al heel snel wisten mijn broertje en ik weer hoe het moest. Dat ze alleen Engels kon was niet zo erg want papa en mama waren er gewoon bij. Later gingen we de berg op, eerst de blauwe piste en na een paar dagen ook de rode. Vet gaaf!

Wat ook heel leuk was, was dat we elke dag in een restaurant gingen eten, want dat is daar helemaal niet duur. Het huis was ook mooi, heel groot en ‘s avonds gingen we lekker in de jacuzzi die op het dak staat. Op de dag dat we naar huis gingen hebben we eerst nog een wandeling gemaakt met de slee naar de waterval. Die is vlakbij het vakantiehuis. Lekker van de berg gesjeest…

2 gezinnen uit Nederland: 4 volwassenen, 3 tieners en 2 kleine kinderen:

Wat een supergaaf land en een enorm huis. Ondanks dat we met veel mensen waren, zaten we nooit krap of opgepropt. We hebben veel gezien: Karpacz, Szklarska Poreba, de skipistes (die zwarte pistes zijn daar echt heel erg zwart!), de rodelbaan, het indrukwekkende centrum van Jelenia Góra. Alles even leuk om te bezoeken. En er zijn zoveel verschillende eetgelegenheden dat je elke dag ergens anders kunt gaan eten (voor het geld hoef je het ook niet te laten). Deze vakantie was echt veel leuker dan verwacht en we gaan zeker terug om het gebied in de winter te bekijken en dan zullen we zeker ook die skipistes gaan uitproberen! En dan moeten we ook echt meer tijd vrij houden voor de sauna en de jacuzzi, want daar hebben we nu echt veel te weinig gebruik van gemaakt.

Familie uit Nederland, 2 kleine kinderen:

We wilden in eerste instantie naar Frankrijk op vakantie gaan. Net toen ik ervaringsverhalen van anderen op internet zocht, kwam Vakantiewoning Przesieka met een aanbieding. Dat hebben we toen direct geboekt. In de eerste week waren ook opa en oma nog mee. Die hadden heerlijk hun eigen privacy in de slaapkamer beneden met hun eigen badkamer. Het was ontzettend ruim zodat iedereen genoeg ruimte had.

De tweede week waren we alleen met ons eigen gezinnetje De jongens hadden het geweldig naar hun zin. Logisch ook, want we wonen in de nieuwbouw en de tuin hier was minstens 3 maal zo groot als thuis. Ze hebben zich uren vermaakt in de zandbak, op de glijbanen en de schommels. Hierdoor hebben we niet zoveel van de omgeving kunnen zien, helaas, maar we zijn wel heerlijk uitgerust. En, we hebben een goede reden om nog een keer terug te gaan om wél alles in de omgeving te bekijken!

Familie uit Nederland, 3 kleine kinderen:

We hebben het heerlijk gehad. Het huis was ‘erg ruim’, voor onze begrippen tenminste, maar het was zeer praktisch en gezellig. Barbara en Marek vormden een ontvangstcomité. We werden keurig rondgeleid al was hun Duits even goed als ons Pools. Dus we hebben veel met handen en voeten gecommuniceerd. Vanwege de files en omleiding hadden we dus wat vertraging opgelopen en geen boodschappen aan boord, maar de nabij gelegen winkel werd geopend en we konden de noodzakelijke dingen kopen. Super!

Marek kwam om de dag even informeren of alles naar wens was, prima geregeld.. We zijn in Karpacz geweest, rodelen, de berg op, koffie drinken, kerk Wang. rondjes gewandeld, naar Tsjechie, Jelenia Góra, afijn de hele buurt dus. We zijn het met jullie eens, de omgeving is prachtig en vol mogelijkheden. We zullen dit vakantieadres dan ook flink promoten….

3 gezinnen uit Nederland: 6 volwassenen en 3 kleine kinderen:

Een aantal van ons vertrok naar Polen met een onduidelijk beeld van het land. Eigenlijk weet je niet echt wat je moet verwachten. We waren dan ook erg verrast door de prachtige ongerepte natuur waar je heerlijk kunt wandelen en de rust die alles en iedereen uitstraalt. En er was ook heel erg veel te doen in de omgeving. De rodelbaan in Karpacz is een echte aanrader, de kids vonden het erg leuk en ook de mannen werden weer kwajongens. Ook de kasteelruïne Chojnik was indrukwekkend. En je kan er voor weinig geld heerlijk eten en drinken. Jammer, dat het een paar dagen flink regende, anders hadden we nóg meer kunnen zien.